۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد | درمان «ارس» با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس
سرخط خبرها

آذر امسال گرم‌ترین ماه ۳۳ سال اخیر در پاییز بود

  • کد خبر: ۲۱۲۴۳۵
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
آذر امسال گرم‌ترین ماه ۳۳ سال اخیر در پاییز بود
رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه ۳۳ سال اخیر در پاییز بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سحر تاجبخش با یادآوری این‌که سال ۲۰۲۳ میلادی دمای زمین  برای نخستین بار  ۱.۵ درجه سانتی گراد گرمتر از دمای  انقلاب صنعتی بود، اظهار کرد: طی نیم قرن اخیر دما در ایران حدود ۴ دهم درجه در هر دهه افزایش یافت.

وی با بیان این‌که امسال گرمترین آذر ایران در ۳۳ سال اخیر تجربه شد، افزود:دمای بعضی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نظیر پارس آباد در شمال غربی‌ترین منطقه کشور به حدود  ۲۰ درجه سلسیوس رسید که این یک رکورد بسیار عجیب برای کشور به‌شمار می‌رود.



وی با اشاره به این که بر اساس گزارش‌های بین‌المللی بیشترین افزایش دما بین سال‌های  ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۲ میلادی ابتدا در اروپا و سپس در آسیا روی داده است، بیان کرد:‌یکی از مهمترین پیامد‌های افزایش دما و تغییراتی که بین جو و اقیانوس رخ داده، روند افزایش مخاطرات حدی است که در بارش‌های تابستانه سال گذشته پاکستان و ۲۳ استان کشور ما به خوبی دیده شد.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ۲ راهکار اصلی برای مواجهه با تغییر اقلیم از سوی سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم پیشنهاد شده که یکی کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دیگری سازگاری است. باید در حوزه‌های مدیریت منابع آب، کشاورزی و صنعت که از مهم‌ترین بخش‌های مصرف آب است، مقوله سازگاری با تغییر اقلیم را رعایت کنیم.

تاجبخش اضافه کرد: باید بتوان از ظرفیت  زیستی در حوزه‌های مختلف کشور به ویژه در حوزه کشاورزی که بیشترین منابع آب ما در آنجا مصرف می‌شود، استفاده کرد تا بتوانیم مدیریت بهتری برای آب‌های شیرین کشور داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->